Elektroniske fakturaer til Varde Kommune

Når du er leverandør til Varde Kommunes institutioner og afdelinger, så er det et krav, at du altid sender dine fakturaer eller kreditnotaer elektronisk til os.

Varde Kommune modtager kun elektroniske fakturaer og kreditnotaer, og de skal være i formatet OIOUBL.
Så det er ikke nok at sende den til os pr. mail.

Sender du os en papirfaktura, vil vi enten kontakte dig direkte eller sende fakturaen retur til dig med besked om, at du i stedet skal sende fakturaen elektronisk til os.

Send fakturaen elektronisk til en rigtige afdeling

Når du skal sende en faktura til os, skal du bruge vort CVR.nr. 29 18 98 11 samt et EAN-nr. på den afdeling eller institution, der har handlet hos dig.
Du kan finde vore EAN-numre via menuen til højre på denne side.

Du kan sende e-fakturaer med

Fakturablanketten på virk.dk

Pil ned ikon

Hvis du ikke har et økonomisystem, der kan danne elektroniske fakturaer og kreditnotaer i OIOUBL-format, kan du uden betaling sende dem til Varde Kommune via fakturablanketten på virk.dk.

Dit eget økonomisystem

Pil ned ikon

For større virksomheder vil det være et naturligt valg at have eget it-system, der kan håndtere den elektroniske fakturering i OIOUBL-format via NemHandel.

Er du i tvivl om, om dit økonomisystem både kan skabe og sende OIOUBL-fakturaer, bør du kontakte din it-leverandør. De ved, om dit system kan klare begge dele, og kan systemet det, er du klar til NemHandel

LæsInd-bureau

Pil ned ikon

Det er fortsat muligt at sende papirfakturaer til et LæsInd bureau, som så scanner fakturaen og sender den til Varde Kommune.

Sender du dine regninger i papirformat til et LæsInd-bureau, anbefaler vi, at du kontakter dit LæsInd-bureau. Her kan du få svar på, om deres løsning kan sende din regning til NemHandel, som der er krav om nu.

Vi gør opmærksom på, at…

• der kan gå op til otte arbejdsdage, inden kommunen modtager en faktura, der er sendt via et LæsInd bureau
  • brug af LæsInd bureauer sker for leverandørens egen regning. Udgiften kan du ikke sende videre til kommunen

Som alternativ til LæsInd-bureauerne kan du som leverandør benytte fakturablanketten på virk.dk i stedet.