Brevstemning ved kommunal- og regionsvalg

Til kommunal- og regionsvalg har du mulighed for at brevstemme fra den 5. oktober 2021 til og med den 12. november 2021 kl. 16.00

Valgkort på valgdagen

Der udsendes valgkort, som skal medbringes til afstemningsstedet. Afstemningsstedet fremgår af valgkortet.

Vælgere, der flytter inden for kommunen efter den 1. november eller anmelder flytning efter denne dato, skal stemme på deres gamle afstemningssted, som fremgår af valgkortet. Vælgere, der flytter til Varde Kommune efter den 9. november eller anmelder flytning efter denne dato, kan ikke optages på valglisten i Varde Kommune.

Hvis du ikke har modtaget et valgkort senest torsdag den 11. november 2021 – eller hvis der er fejl i dit valgkort, skal du omgående kontakte Borgerservice på tlf. 7994 6800 eller mail: mpel@varde.dk

Brevstemmeafgivning i hjemmet

Vælgere, der på grund af sygdom eller manglende førlighed ikke kan møde frem på afstemningsstedet på valgdagen, kan ansøge om at brevstemme i hjemmet. Ansøgningen afleveres til Borgerservice i perioden 19. oktober til og med 4. november 2021 senest kl. 18.00.

Ansøgningsskema kan hentes på kommunens hjemmeside eller fås ved henvendelse til Borgerservice, Frisvadvej 35, 6800 Varde, tlf. 7994 6800.

Brevstemmeafgivning i Varde Kommune

Det er muligt at brevstemme på ethvert folkeregister/Borgerservicecenter i Danmark.

Brevstemmeafgivningen finder sted fra tirsdag den 5. oktober 2021 til og med fredag den 12. november 2021 kl. 16.00.

Borgerservice, Frisvadvej 35, Varde

Her kan du brevstemme ved at møde personligt op i Borgerservice.

  • Mandag 09.00 – 15.00
  • Tirsdag 09.00 – 15.00
  • Onsdag 09.00 – 15.00
  • Torsdag 09.00 – 16.45
  • Fredag 09.00 – 12.30

Derudover er der ekstra åbent:

  • Lørdag den 30. oktober 2021 kl. 09.00 -12.00
  • Torsdag den 4. november 2021 kl. 16.45 - 20.00
  • Lørdag den 6. november 2021 kl. 09.00 - 12.00
  • Torsdag den 11. november 2021 kl. 16.45 - 20.00
  • Fredag den 12. november 2021 kl. 12.30 - 16.00

Her stilles der også ekstra hjælpemidler – lup, specielt skriveredskab, hæve-sænkebord samt CCTV – til rådighed ved stemmeafgivningen.

Herudover kan der brevstemmes på de decentrale borgerservicebetjeninger. De vil være åbent hver onsdag i brevstemmeperioden:

  • Nørre Nebel Bibliotek, Sønder Allé 21, Nørre Nebel kl. 09.00 – 12.00
  • Ølgod Kulturhus, Vestergade 5, Ølgod kl. 09.00 – 15.00
  • Agerbæk Skole, Debelvej 23, Agerbæk kl. 09.00 – 12.00
  • Blåvandshuk Skole, Skolevænget 12, Oksbøl kl. 09.00 – 12.00

Alle 4 steder har ekstra åbent onsdag den 3. november 2021 kl. 16.00 -18.00

Ekstraordinært åbent på øvrige lokationer:

Grundet Corona vil det i år ikke være muligt at invitere andre borgere ind på plejecentre til brevstemmeafgivning, der holdes derfor ekstraordinært åbent på følgende lokationer:

Mandag den 25.10.2021:

  • Lunde Skole, Skolegade 59, 6830 Nr. Nebel fra kl. 16-18
  • Nordenskov Skole, Sønderskovvej 107, 6800 Varde fra kl. 16-18
  • Næsbjerg Skole, Troesmosevej 2, 6800 Varde fra kl. 16-18

Tirsdag den 26.10.2021:

  • Thorstrup Skole, Thorstrupvej 18, 6800 Varde fra kl. 16-18
  • Alslev Skole, Bredgade 39, 6800 Varde fra kl. 16-18
  • Horne Skole, Mælkevejen 1, 6800 Varde fra kl. 16-18

Onsdag den 27.10.2021:

  • Årre Skole, Vardevej 1A, 6818 Årre fra kl. 16-18
  • Outrup Skole, Storegade 59, 6855 Outrup fra kl. 16-18
  • Kvong Medborgerhus, Langgade, 6800 Varde fra kl. 16-18

Torsdag den 28.10.2021:

  • Tirstrup Skole, Lærkevej 12, 6862 Tistrup fra kl. 16-18
  • Ansager Skole, Østergade 17, 6823 Ansager fra kl. 16-18
  • Janderup Skole, Nybrovej 36, 6851 Janderup fra kl. 16-18

HUSK at medbringe legitimation i form af sundhedskort, pas, kørekort eller lignende.