Ny app: Borgerne kan nemt indberette fejl og mangler

Varde Kommunes borgere får med ny app endnu nemmere ved at give kommunen et praj, når der er noget galt med veje, stier, strande, vandløb eller grønne områder.

DIGITALISERING

Åbn app’en ”Giv et praj – Varde Kommune”. Angiv placering med ét klik. Fortæl, om dit praj handler om affald, et hul i vejen eller noget helt tredje. Tag et billede. Skriv dit navn. Send.

Så nemt er det nu for borgerne i Varde Kommune at indberette en fejl eller mangel til kommunen. Alt, man har brug for er sin smartphone og et kort øjeblik. Derefter kan man i app’en holde øje med, hvad status på ens praj er.

CITAT

Preben Friis-Hauge, formand for Udvalget for Plan og Teknik i Varde Kommune:

”Det skal være så nemt som muligt at fortælle det til kommunen, hvis man ser et hul i vejen eller en lygtepæl, der ikke virker. Med den nye app tager det kun et meget kort øjeblik at sende fejlen ind til vores folk i Vej og Park, der så løser det.”

”Varde Kommune skal holdes så pæn og ren som muligt, så borgere, turister og virksomheder synes, det er et rart sted at være. Jeg kan kun opfordre til, at man downloader app’en og indberetter det, hvis man støder på noget, der skal rettes op på.”

OM APP’EN

• App’en hedder: ”Giv et praj – Varde Kommune”
  • Den kan downloades til både iPhones (App Store) og Android-telefoner (Google Play). Det koster ikke noget at downloade og bruge den.
  • ”Giv et praj”-funktionen er også tilgængelig i webbrowser via vardekommune.dk/praj
  • Sweco Danmark A/S har udviklet app’en.