Borgmester tilfreds med ny budgetaftale mellem Regeringen og KL

Varde Kommunes borgmester, Erik Buhl, er umiddelbart tilfreds med den netop indgåede budgetaftale mellem Regeringen og KL, der forventes at tilføre Varde Kommune cirka 20 mio. kr. ekstra.

BUDGET

KL og Regeringen har netop indgået en budgetaftale som kompensation for den manglende udligningsreform.

Servicerammen bliver udvidet med 1,7 mia. kr., og anlægsrammen udvides med 0,8 mia. kr.

Varde Kommune forventer derfor, at det lokalt vil medføre øgede tilskud på cirka 20 mio. kr., selvom det endnu ikke ligger helt fast.

CITAT

Erik Buhl, borgmester i Varde Kommune:

”Denne aftale gør formentlig vores egen budgetsituation nemmere, hvilket konkret betyder, at vi ikke skal ud og finde samme omfang af besparelser, som hvis aftalen var gået en anden vej.”

”Det er stadig en helt frisk aftale, og derfor må vi også tage vores forbehold for ubehagelige overraskelser, men umiddelbart er det en god nyhed for folk i Varde Kommune.”