Byportaler baggrund Tirpitz

Få dit budskab på Varde Kommunes digitale infoskærme

Ved rundkørslen i Billum og på Ribevej i Varde syd møder tusindvis af bilister hver dag Varde Kommunes to digitale infoskærme.

Her kan alle annoncere for deres arrangementer og begivenheder, hvis de har almen interesse og offentlig adgang.

Regler og vilkår for annoncering

Hvad kan der annonceres for?

Der kan bookes annoncer som omhandler:

  • Kultur- og sportsarrangementer, udstillinger, konferencer og lignende
  • Events og oplevelser
  • Store handelsarrangementer
  • Generel borgerinformation og offentlige kampagner
  • Trafikinformation 

Der lægges vægt på, at arrangementer og begivenheder skal være væsentlige, have bred almen interesse og offentlig adgang.

Vær opmærksom på:

  • At der ikke kan annonceres for private virksomheder, produkter eller arrangementer
  • At arrangementer som foregår uden for kommunegrænsen som udgangspunkt vil blive afvist
  • At Varde Kommune forbeholder sig retten til sige nej til annoncer, som vurderes til ikke at leve op til kriterierne.
  • At Varde Kommune forbeholder sig retten til at vurdere, hvor lang tid et opslag skal køre. Perioden skal svare til begivenhedens aktualitet.

Hvordan vises annoncerne?

Annoncerne vises enkeltvis i 10 sekunder ad gangen. Skift mellem annoncerne sker ved langsom op- og nedblænding. Dette sker af hensyn til trafiksikkerheden.

Skiltene er slukket mellem kl. 24.00 og 06.00 hver dag.

Der tages forbehold for tekniske nedbrud, som kan medføre, at skiltene er ude af drift i kortere perioder. Dette betragtes som force majeure.

Bestilling og materiale til annoncen

Du bestiller dit opslag ved at sende en mail til by-portal@varde.dk
Her skal du oplyse følgende:

  • Opgavens navn:
  • Navn på bestiller:
  • Telefonnummer:
  • Adresse:
  • Postnummer og by:
  • E-mail:
  • Ønsket bookingperiode (fra - til):
  • Anmodes der (ja/nej) om gratis annoncering?
    • Hvis "ja": Med udgangspunkt i hvilken regel (jf. afsnittet "Priser")?
  • CVR-nr:
  • Bemærkninger:
  • Evt. billede til opslaget.

Vi skal have din bestilling senest to uger, før annoncen skal vises.

Når vi har modtaget materialet, sætter vi annoncen op for dig uden merbetaling.

Annoncen sættes op som et helt billede.

Vær opmærksom på følgende krav til annoncematerialet:

  • Du kan enten sende en billedfil i JPEG, GIF, PNG eller BMP-format eller lade os finde et billede til din annonce.
  • Vælger du at sende et billede, skal det have opløsningen: 8,47 x 12,7 centimeters og 300 pixels inch.
  • Annoncen skal have et helt kort og enkelt budskab – mere kan de forbipasserende biler ikke nå at se.

Ved dit valg af billede, evt. farveønsker og budskab skal du være opmærksom på, at:

  • Lys tekst fungerer godt på mørk/farvet baggrund
  • Det er en fordel, at farverne har stor kontrast
  • Skriftstørrelsen skal have punktstørrelse 30 som minimum. Derfor kan der ikke stå en masse med småt
  • Undgå store, lyse felter
  • At vi ikke sætter annoncer op med helt hvid baggrund. 100 % hvid baggrund lyser så kraftigt, at teksten bliver meget utydelig, uanset hvor stor skrift, man arbejder med.

Priser

Pr. 1. marts 2018 koster det 750 kroner (eksl. moms) for en uges annoncering. Prisen inkluderer visning på begge infoskærme. Der afregnes pr. påbegyndt uge. 

Prisen inkluderer en korrekturrunde, hvor bestilleren får tilsendt annoncen til godkendelse, inden den publiceres på skærmene.

Annoncer for arrangementer, hvor Varde Kommune (inkl. kommunens institutioner) er hovedarrangør eller støtter selve arrangementet økonomisk, er uden egenbetaling (gældende for annoncering svarende til max ti uger pr. kalenderår). Kulturelle institutioner, der har en partnerskabsaftale, kan ligeledes annoncere uden egenbetaling (gældende for annoncering svarende til max ti uger pr. kalenderår).