BBR-ændringer

Er der fejl i din BBR-meddelelse, har du ændret noget i din bolig eller din virksomheds bygninger, som måske skal indberettes?

Bygnings- og Boligregistret (BBR) er et landsdækkende register med data om samtlige landets bygninger og boliger.

Der kan være mange grunde til, at din BBR-meddelelse ikke passer med virkeligheden. Men du har som ejer ansvaret for at din BBR-meddelelse er korrekt, og har altid pligt til at indberette oplysninger om din ejendom til BBR. Oplysningerne i BBR skal afspejle de faktiske, fysiske forhold for ejendommen, altså også forhold, der eventuelt ikke er godkendt eller lovligt opført.

ÆNDRINGER TIL BBR
De oplysninger du skal indberette til BBR er

  • boligareal
  • beliggenhed
  • anvendelse
  • varmeinstallationer
  • vand- og afløbsforhold
  • antal beboelsesrum
  • køkkenforhold
  • ydervægs- og tagdækningsmaterialer m.v.

Har du konstateret, at de faktiske forhold og din BBR-meddelelse ikke stemmer overens, kan du selv rette dem i selvbetjeningsløsningen Ret BBR Gå til Ret BBR

Du kan også henvende dig til Varde Kommune. Du kan skrive til os på teknikogmiljo@varde.dk med oplysninger om adressen og eventuel dokumentation angående det, der skal ændres i BBR.